Brunch e Snack, Quick & Easy, Recipes

IL BRODO DOUBLE FACE

Non la chiamerei ricetta, è più una dritta ! Oltre che un modo per non buttare via nulla !

Il brodo vegetale è una cosa che facciamo  spesso, una sana e buona abitudine , fondamentale nella preparazione di tantissimi piatti.

Il classico brodo vegetale si fa con sedano carota e cipolla….Non a casa mia. La cipolla qui la usiamo poco perché più di uno in famiglia è allergico, il sedano personalmente non lo amo molto per quel suo retrogusto amaro, in certi piatti va bene, in altri no. Per questo motivo io faccio quasi sempre  il brodo vegetale utilizzando carota, patata e zucchina. Ma una volta fatto il brodo ….non vorremo mica buttare questa bontà di verdure!?!?

Io in pochi minuti ne ho fatto dei muffin !

IMG_4035

COSA VI SERVE

  • Le verdure utilizzate per il brodo vegetale
  • 1 uovo
  • pan grattato
  • qualche cubetto di caciotta morbida
  • sale qb

PROCEDIMENTO

In una ciotola schiacciate le verdure con una forchetta, unite l’uovo, il sale e pan grattato fino ad ottenere un composto omogeneo ma morbido.

IMG_4036IMG_4041

Riempite i contenitori da muffin fino a età altezza, inserite un cubetto di caciotta, coprite con il resto del composto, spolverizzate con del pan grattato e infornate a 200° per 15 minuti.

IMG_3255IMG_3253

IMG_3257

Mangiateli caldi e filanti !

IMG_3260

 

ENGLISH

I would not call it recipe, it is a tip ! As well as a way to not throw anything away!

The vegetable broth is something that we often do, a healthy and good habit, essential in the preparation of many dishes.

The classic vegetable broth is done with celery carrot and onion …. But not in my house. The onion here we use it just because more than one in the family is allergic, personally I do not like celery a lot for its bitter aftertaste that, with some food is fine, in others not. For this reason I often make the vegetable brooth using carrots, potatoes and courgettes. But once you do the broth …. we can not think of throwing away all these vegetables!

That’s why I make muffins in a few minutes!

IMG_4035

WHAT DO YOU NEED

  • The vegetables used for the vegetable broth
  • 1 egg
  • breadcrumbs
  • some cubes of soft Caciotta
  • salt to taste

METHOD

Mash the vegetables in a bowl with a fork, add the egg, salt and bread crumbs until mixture is smooth but soft.

IMG_4036IMG_4041

Fill the muffin containers up to half height, place a cube of caciotta, cover with the rest of the mixture, sprinkle with bread crumbs and bake at 200 degrees for 15 minutes.

IMG_3255IMG_3253

IMG_3257

Taste them hot!